Kliknij na logo celem powrotu do menu
Regulowany hamulec magnetyczny
Informacje podstawowe Prezentowany poniżej regulowany hamulec magnetyczny to konstrukcyjna odpowiedź firmy TRIDELTA Magnetsysteme GmbH na zapotrzebowanie sektora przemysłu oponiarskiego związane z prostym, trwałym i niezawodnym układem samosterującym, zdolnym przeprowadzać w trybie ciągłym test drutu służącego do produkcji opon.

Urządzenie to powstało na bazie wieloletnich doświadczeń firmy TRIDELTA Magnetsysteme GmbH w zakresie produkcji hamulców magnetycznych i systemów na nich opartych. Opracowując to całkowicie nowe rozwiązanie konstrukcyjne, utrzymano wszystkie zalety hamującego systemu magnetycznego, a mianowicie:
- bezkontaktowe przeniesienie momentu hamującego,
- brak generacji pyłów związanych z tarciem (hamowanie),
- niewymagalność prac konserwacyjnych,
- brak generacji hałasu,
- brak zużywalności.
Absolutnym novum tego wyrobu jest całkowicie mechaniczny układ samoregulacji hamulca. To rozwiązanie, znajdujące się pod ochroną patentową, eliminuje konieczność stosowania mniej lub bardziej zaawansowanych układów elektronicznego sterowania. Zasada: "proste = niezawodne" jest tutaj całkowicie spełniona.
Firma CONTINENTAL była jedną z pierwszych, która zastosowała ten produkt w swoich liniach produkcyjnych.
Jak to działa? Zasada działania regulowanego hamulca magnetycznego jest następująca: rolka zwieńczająca regulowane ramię "widzi" mniejsze lub większe naprężenia drutu rozwijanego z bębna. Drugi koniec ramienia stanowi trzonek połączony z systemem magnetycznym zamontowanym w obudowie (hamulec wiroprądowy). W przypadku ruchu ramienia (większe / mniejsze naprężenia drutu), rusza się też system magnetyczny dając w rezultacie odpowiednio większą / mniejszą siłę hamującą. Trzpień, na który nasadza się bęben z drutem, jest sprzęgnięty z tarczą wiroprądową tak, że obroty bębna są kontrolowane przez hamulec.

Wartość siły naprężenia drutu jest zadawana poprzez siłę potrzebną do zmiany położenia ramienia regulacyjnego. Dokładną wartość naprężenia można ustalić za pomocą układu diafragmowo-pneumatycznego znajdującego się w cylindrycznym zbiorniku połączonym mechanicznie z ramieniem. Pracuje to w ten sposób: jeżeli wartość naprężenia drutu jest większa niż siła generowana przez ramię, zmienia ono położenie tak, że bęben z drutem obraca się bez większych oporów. W odwrotnym przypadku, gdy naprężenie drutu jest mniejsze od siły generowanej przez ramię, zmienia ono automatycznie położenie tak, że hamulec magnetyczny zadaje odpowiedni opór obrotom bębna do momentu wyrównania się naprężenia do zadanej wartości.
Wiroprądowy hamulec magnetyczny generujący siłę hamującą na poziomie 700 Ncm odpowiada za naprężenie bliskie 50 N przy prędkości 100 obr/min.
Więcej informacji na temat tego wyrobu można znaleźć w załączonej broszurze informacyjnej. Jeżeli jesteś zainteresowany, prosimy kliknąć tutaj.
Zachęcamy do zapoznania się ze wszystkimi produktami oferowanymi przez TRIDELTA Magnetsysteme GmbH. Opis, zdjęcia i parametry wyrobów są zawarte w odpowiednich folderach informacyjnych (zakładka w menu głównym: Pliki do pobrania).
|